
Zamiast długiego programu – kluczowe pięć punktów:
- Procesy organizacyjne – podstawa efektywności operacyjnej – założenia efektywnego tworzenia i wdrażania procesów.
- BPMN – wprowadzenie do metodyki opisywania procesów – technika opisywania.
- VSM – Value Stream Mapping – odzwierciedlanie procesów w działaniu – pomiar działania procesu.
- Poszukiwanie obszarów usprawnień na bazie wyników VSM.
- Projektowanie zmian w procesie – metodyka wdrażania i ustalania wskaźników.

Charakterystyka szkolenia
Procesy organizacyjne bazujące na efektywnym modelu biznesu stanowią podstawę sprawności biznesowej. Podstawą efektywności procesowej jest z jednej strony racjonalna ich organizacja, z drugiej kompetencje pracowników, pozwalające je realizować. W części organizacji procesy pracy wyłaniają się w sposób praktyczny poprzez codzienne wykonywanie zadań. Taki sposób „tworzenia” procesów sprawia, że pracownicy nie mają ich pełnego obrazu, a usprawnienie (racjonalizacja) bywa ograniczona.
W takcie szkolenia pokazujemy w jaki sposób w prosty sposób opisać procesy biznesowe z wykorzystaniem modelu BPMS, jakie dane o procesie zbierać i w jaki sposób, aby uzyskać realne odwzorowanie. Skupimy się również na jaki sposób poszukiwać usprawnień, tak aby zmiana nie skończył się rewolucją i dezorganizacją.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- czytać opis działania procesu z wykorzystaniem metodyki BPMN,
- poszukiwać ograniczeń w działaniu procesu z wykorzystaniem metodyki VSM – Value Stream Mapping,
- angażować uczestników organizacji w celu projektowania rozwiązań,
- budować system pomiaru sprawności procesów.
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do:
- trenerów biznesu
- coachów biznesu
- konsultantów i specjalistów
- pracowników działów personalnych / HR (SHR, HRBP)
- managerów średniego i wyższego stopnia
- konsultantów rozwoju organizacji
Bo mamy to w małym palcu!
W szybko zmieniającym się środowisku, odpowiednia organizacja pracy i odpowiadające się sprawne procesy stanowią o sprawności i efektywności organizacyjnej. Nasza metoda koncentruje się efektywnej diagnozie procesów, skierowanej do pracowników, tak aby do zmian dochodziło na jak najniższym poziomie organizacji. Zapraszamy!
Wszystkie szkolenia z tej kategorii: