Organization Learning Systems - Zarządzanie przez cele i wskaźnikowanie

Zarządzanie przez cele i wskaźnikowanie

Zamiast długiego programu – kluczowe pięć punktów:

  • System zarządzania przez cele w organizacji.
  • Cykl zarządzania przez cele – połączenie strategii z operacjami.
  • Wskaźniki celów – typy wskaźników – charakterystyka i ocena użyteczności.
  • Wskaźniki – dobór i projektowanie.
  • Wdrożenie systemu zarządzanie przez cele.
Kluczowa piątka

Charakterystyka szkolenia

Zarządzanie przez cele (MBO) jest kluczowym system organizacyjnym, który wraz z raportowaniem i systemem ocen okresowych stanowi triadę planowania, monitorowania i oceniania efektywności. W trakcie szkolenia pokazujemy w jaki sposób przygotować i wdrożyć system MBO uwzględniający wszystkie poziomy organizacji oraz indywidualnych pracowników. Kluczowym elementem szkolenia jest wypracowanie sposobu w jaki cele mają być definiowanie i jakie wskaźniki należy mierzyć.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:

  • zaprojektować działania w cyklu zarządzania przez cele
  • poprawnie projektować cele
  • dobierać adekwatne wskaźniki
  • wnioskować o działaniu na bazie wskaźników

Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do:

  • trenerów biznesu
  • coachów biznesu
  • konsultantów i specjalistów
  • pracowników działów personalnych / HR (SHR, HRBP)
  • managerów średniego i wyższego stopnia
  • konsultantów rozwoju organizacji

Bo mamy to w małym palcu!

Zarządzanie przez cele jest klasyką i podstawą zarządzania. W jaki sposób jednak efektywnie dobrać wskaźniki dotyczące obszarów społecznych, HR’owych? Zapraszamy!